Close

بهمن ۱۲, ۱۳۹۶

حضور سیتی استار در کارگاه آموزشی خرده فروشی و مدیریت مراکز خرید

photo_2018-01-19_07-09-19

در بیست و هشتمین روز دیماه ۹۶ کارگاه آموزشی خرده فروشی و مدیریت مراکز خرید با حضور بزرگان و اساتید بین المللی این حوزه در تهران برگزار شد. مراکز خرید کوروش ، مگا مال ، تیراژه ، گالریا از  تهران ، پانارومای کلاردشت و سارینای کیش، آرمیتاژ گلشن مشهد، سیتی سنتر اصفهان از دیگر مراکز خرید بنام و موفقی بودند که در این کارگاه آموزشی حضور داشتند .

در ادامه به گزیده ای از مطالب ارایه شده توسط اساتید و سخنرانان کارگاه اموزشی می پردازیم.

هانس دیوید روکس

مدیر توسعه و سرمایه گذاری فروشگاه های زنجیره ای هایپر استار

۴ اصل را عامل موفقیت وی و همکارانش طی فعالیت ۱۶ ساله در ایران دانست

قیمت : در شرایط اقتصادی حاکم بر جهان مشتریان به دنبال قیمت مناسب هستند . بنابراین سرمایه گذاری برای پایین آوردن قیمت ها اولین عامل موفقیت است . مشتریان بایستی قانع شوند که فروشگاهی که از آن خرید می کنند دارای این مزیت است.

کیفیت و تازگی : کیفیت و تازگی کالاها در فروشگاه های ما یک قانون است و از نگاه ما مشتریان لایق آن هستند. هایپر استار توانسته است اطمینان مشتری به تازگی و کیفیت محصولات را کسب کند. به دلیل اهمیت این موضوع ۴۰ ساعت آموزش را برای کارکنان در جهت شناخت و یاداوری استانداردها در هر سال برگزار می کنیم .

تنوع کالا: توجه به تامین کلیه محصولات مورد نیاز مشتری زیر یک سقف از اهداف هایپراستار است .

سرویس دهی به مشتریان : مشتری رییس است و خواسته هایش باید به مرحله اجرا برسد، زیرا در صورت رضایتمندی به فروشگاه شما باز خواهد گشت. درگذشته ما سعی می کردیم مشتری خود را با عواملی خوشحال (wow factor)کنیم ، اما اکنون به دنبال این هستیم که مشتریان خود را شگفت زده(surprise)کنیم. و کارهایی ارایه دهیم که تا کنون تجربه نکرده است. تجربه ما نشان می دهد مشتریان حاضرند برای رسیدن به مرکز خرید فواصل طولانی را طی کنند، مهم این است که وفاداری مشتریان را افزایش دهیم.

photo_2018-01-17_23-26-39

پرکاش منون

موسس آکادمی جهانی خرده فروشی و مشاور عالی هایپر مارکت Myer استرالیا

وی ۵ عامل را در موفقیت صنعت خرده فروشی مهم دانست

مشتری : مهمترین اصل توجه به مشتری است. در ادبیات مرکز خرید و فرشگاه های خرده فروشی ما کلمه مشتری را به مهمان تغییر داده ایم.

توجه به تغییر : بایستی تغییرات را شناخت .یا خودمان را تغییر می دهیم و یا اینکه شاهد محو شدنمان خواهیم بود.

توجه به آموزش : در دنیای در حال تغییر امروز، نه تنها بر روی آموزش دانش فنی، بلکه بر روی آموزش مهارت های رهبری و مدیریتی باید متمرکز شد . وی ایران را مانند یک بوم سفید دانست که دارای فرصت های بسیار خوبی در صنعت مراکز خرید و خرده فروشی است .  در حال حاضر به عنوان مدیر اکادمی جهانی خرده فروشی اعلام می نمایم به جهت تغییر سبک زندگی و دانش ، روش های سنتی آموزش چون برگزاری دوره های اموزشی طولانی و حضوری را در آکادمی جهانی خرده فروشی تغییر داده است . در این آکادمی جهت آموزش به تولید فیلم ها کوتاه مدت با مدت زمان بین ۵ تا ۱۰ دقیقه پرداخته ایم که قابلیت نمایش و استفاده  بر روی تلفن های همراه هوشمند را دارد .

اعتقاد به قدرت خود : صنعت خرده فروشی یک صنعت قدیمی است و فروشگاه های فیزیکی برای ماندگاری و بقا در این عرصه باید به قدرت خود اطمینان داشته باشند . ایده ال است که فروشگاه های آنلاین در کنار فروشگاه های فیزیکی حضور داشته باشند.

اهمیت فرایندها : سهم عمده ای از شکست های خرده فروشان به دلیل وجود فرایندهای نامناسب است . ما توانستیم در شرکت مایر استرالیا با اصلاح فرایندهایی چون فرایند تامین کالا ، انبارداری و … طی ۱۰ ماه  این شرکت را از  ۶۶ میلیون دلار ضرر به ۲۵ میلیون دلار سود تبدیل کنیم.

فیلیپ پاشا

 مدیر عامل شرکت Marya Pars   فعال در حوزه فود کورت و مهمانپذیری در خاورمیانه

به گفته وی فود کورت ها از عوامل موفقیت مراکز خرید هستند. این مکانها مانند آهن ربا در جذب مشتری و ایجاد پاخور عمل خواهند کرد. همچنین باعث افزایش مدت ماندگاری مشتریان در مرکز خرید خواهند شد که در هر دو صورت افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت .

هر چند، فود کورت ها به همان اندازه که می توانند در موفقیت یک مرکز خرید سهیم باشند، در صورت عدم موفقیت به یک تهدید جدی تبدیل خواهند شد. فرض کنیم به دلیل عدم رعایت بهداشت، فردی در فود کورت مسموم شود . این فرد خواهد گفت من در مرکز خرید مسموم شده ام و نام مرکز خرید در این اتفاق ناخوشایند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معماری فود کورت ، نوع صندلی ها ، توجه به مدیریت صدا در فضای فود کورت ، ترکیب و چیدمان مستاجران فود کورت از مهمترین عواملی است که بایستی در طراحی فود کودرت مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر موضوعات مذکور با ایجاد امکان دیدن پخت و پز آشپزان و پخش موسیقی بر جذابیت فود کورت برای مشتریان می توان افزود.

فیلیپ پاشا ۴ عامل کیفیت ، سرعت ، تمیزی و قیمت را به منزله کلیدی ترین عوامل موفقیت فود کورت ها در مراکز خرید دانست .

photo_2018-01-19_00-13-41

وینسنت  کانگ

عضو هیات مدیره شرکت CCN– فعال در حوزه مدیریت بهره برداری مراکز خرید

شرکت CCN در کشور مالزی با بیش از ۱۰ سال سابقه در حال فعالیت است و به ارایه خدمات در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت مراکز خرید می پردازد.

 از نظر وی مشتریان کلید موفقیت مراکز خرید هستند. و مهمترین نکته در خصوص مشتریان تغییر دایمی سلیقه و رفتار ایشان است. لذا مال ها هم به تغییر نیاز دارند. به گفته وی صنعت مراکز خرید بسیار رقابتی است و در این عرصه افرادی برنده هستند که می دانند چه می خواهند و چگونه به آن برسند.

 به اعتقاد وی مکان ، برندینگ و جلوه ظاهری در کنار یکدیگر باعث موفقیت مراکز خرید خواهند شد .

سامولی جوهانی سیلانتو

مدیر اجرایی شرکتphoto_2018-01-19_07-15-59 VISIT INTELLIGENCE OY – فعال در حوزه تحلیل داده و رفتار مشتری

مهمترین مسئله در یک مرکز خرید، این است که چگونه تعداد بازدید کنندگان(visitor) به خریداران (shopper)تبدیل شوند. این مهم زمانی محقق خواهد شده که اطلاعات دقیق و صحیحی از بازدید کنندگان داشته باشیم، در این صورت می توانیم بازاریابی درستی انجام دهیم. به عبارت دیگر نوع کالا ،نوع برند، سطح قیمت و … براساس نوع بازدید کنندگان تعیین خواهد شد و این باعث افزایش نرخ تبدیل(conversion rate) در مرکز خرید می گردد.  

از دیگر مزایای تحلیل رفتار بازدید کنندگان ارایه خدمات مناسب به ایشان است. به اعتقاد وی در آینده مزیت رقابتی مراکز تجاری با فروشگاه های مجازی خدمات و سرویس های جدیدی است که به مشتریان خواهند داد. در این صورت با وجود فروشگاه های آنلاین مردم همچنین به دنبال مراکز خرید هستند .

photo_2018-01-19_07-15-33

شاهرخ کشاورز -مدیر مسوول ماهنامه تجارت طلایی و فعال در حوزه مراکز خرید 

در حال حاضرکارشناسان این حوزه مراکز خرید را پس از خانه و محل کار ، سومین مکان های پر اهمیت برای جوامع امروزی قلمداد  می کنند و  شناخت دانش روز دنیا و استفاده از تجربیات بزرگان داخلی در راستای استاندارد سازی و بومی سازی دانش این حوزه  امری ضروری است. هدف از برگزاری این همایش به میزبانی ماهنامه تجارت طلایی به عنوان مجله تخصصی در حوزه خرده فروشی و مراکز خرید در ایران رسدن به این مهم بوده است.

در راستای انتقال تجربیات داخلی در کنار دانش بین المللی پنل تخصصی با حضور مدیران ارشد برندهای بنام و موفق کشوری برگزار شد که درادامه گزیده ای از گفتگو های انجام شده در این پنل تخصصی بیان شده است.

رامین احمدی-عضو هیات مدیره مگا مال و نماینده برندphoto_2018-01-22_06-11-32 RHC

این فروشگاه با ایده فروش کلیه لوازم خانگی زیر یک سقف ایجاد شده است و وجه تمایز و مزیت رقابتی آن ارایه خدماتی است که به مشتریان خود خواهد داد. ما ابتدا مشاور در حوزه لوازم خانگی هستیم  و سپس فروشنده لوازم خانگی، و این موضوع به کلیه پرسنل فروش آموزش داده شده است.

محمد رضا عمرانی – مدیر عامل توسعه کالای دماوند

عمده برندهای شرکت توسعه کالای دماوند لوکس و گران قیمت هستند. مشتریان ما محدودند و بر اساس نیازشان در بازه های زمانی نسبتاً طولانی به ما  مراجعه می کنند . بنابراین ماندگاری نیروی انسانی در بخش فروش مهمترین عامل برای ما و این نوع برندها است . در فروش ما یکی از مهمرین اصول جلب اعتماد مشتریان است، که با آموزش دانش فنی این حوزه به فروشندگان خود به این موضوع پاسخ گفته ایم.

با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور پافشاری در روش های سنتی و صرفاً توجه به فروشگاهای فیزیکی خطر حذف شدن را در پی دارد.  در این راستا ایجاد امکان سفارش و خرید از طریق اینترنت را فراهم نموده ایم .

photo_2018-01-19_00-13-34

 فرید نکته سنج – مدیر بین المللی برند السی وایکیکی

یکی از دلایل موفقیت بررسی فرایندهای ارایه خدمات به مشتریان است . در سازمان ما افرادی به نام ” مشتری مخفی ” وجود دارند که در ماه ۲ بار به هر فروشگاه مراجعه می کنند . این افراد با خرید و مرجوع کردن آن به ۴۰ سوال از پیش طراحی شده پاسخ می دهند. این اقدامات باعث شده کمترین میزان شکایت را داشته باشیم و خدمات ما به نیاز مشتریان بسیار نزدیک باشد.

photo_2018-02-03_10-58-22

پگاه گشایشی – مدیر عامل عطر سفیر

با توجه به موضوع منابع انسانی به  ۲ نوع آموزش توجه کرده ایم . دسته اول به آموزش تکنیک های فروش می پردازد و دسته دوم شامل آموزشهای تخصصی در مورد ویژگیهای کالا هایی است که در فروشگاه های سفیر عرضه می شود.

رسول محمدی عضو هیات مدیره و قایم مقام شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه ، منصور عالی مدیر عامل هایپر می و رامین سمیع زاده  عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ،  از دیگر مهمانان بودند که به بیان تجربیات خود در حوزه خرده فروشی و مراکز خرید پرداختند .