- طبقه : 1-
- شماره تلفن : 05191009706
- وب سایت : www.shimashoes.com
وقتی حاج میرزا علی اکبر عرب از سال های 1305 شمسی در حجره خود به تولید کفش مشغول بود کسی فکر آن را هم نمیکرد تا سه نسل بعد یکی از بزرگترین کارخانههای کفش ایران آینده خود را در گذشته حاج میرزا علی اکبر جستجو کند شغلی که تا سه نسل بعد هم دنبال شد و اکنون گام در جهانی شدن برند خود برمیدارد. حاج میرزا علی اکبر عرب متولد محله خیابان خراسان تهران، یکی از قدیمیترین مناطق این شهر، بودند که دستان توانای ایشان در تولید کفش و چشمان پاک ایشان، مقدمه ای شد برای آیندهای بزرگ. زمانی که حاج صادق عرب فرزند ایشان نیز به دنیا آمد و در آیندهای نه چندان دور دنبالهروی فعالیتهای پدر شدند و نسل دوم خانواده عرب نیز به شغل کفشفروشی مشغول شدند. نسل سوم خانواده عرب با به دنیا آمدن محمد عرب گامی مهم در صنعت کفش برداشتند. محمد عرب در سال 1340 به دنیا آمد و در سال 1358 کارش را با کفش آغاز کرد، تجربهای که تا سال 1362 به طول انجامید. در سال 1364 جرقههای برند شیما در خانواده عرب ایجاد شد، در محلی که اکنون کارخانه اصلی شیما را در خود جای داده است کارگاه کوچکی با یک دستگاه و دو کارگر به راه افتاد. تلاش محمد عرب و اعتبار حاج صادق زمینه را برای نخستین موفقیتها آسان ساخت، اولین مجموعهی ساخته شده توسط این کارگاه کتانیهای مونیخ بود، چندی بعد این کارگاه نوپا ماشینهایش را به هفت دستگاه ارتقا داد و تولیدش را به روزی ده هزار جفت کفش رسانید. تلاش پیاپی و اهمیت دادن به فناوریهای نوین موجب شد تا مدت زمان کوتاهی نگذرد و شیما در دنیای کفش ایران متولد شود.
این کارخانه با مارک تجاری شیما توانست در کوتاهترین زمان ممکنه و با عبور از همه سختیها در سال 1372 اولین محموله صادراتی کفش خود را به باکو ارسال کند. اعتماد آذربایجانیها به محصولات شیما موجب شد تا به مدت یک دهه شیما به آذربایجان به طور متناوب صادرات داشته باشد، به زودی محصولات شیما به دیگر کشورهای منطقه باز شد و ازبکستان, قزاقستان, تاجیکسثان, ترکمنستان, ارمنستان نیز به سرعت به جرگه طرفداران و مصرفکنندگان شیما پیوستند. اکنون شیما در تاریخچه خود درست در زمانی که تحریمها گلوگاه تولید را تنگ نمودهاند و هجمه محصولات چینی آسیب زیادی به بازار کفش کشور زده بود، به کشورهای عربستان، روسیه، افغانستان، عمان، الجزایر، کوبا و عراق نیز صادرات خود را ادامه داد. همکاری با کمپانیهای معتبر آلمانی و ایتالیایی جهت طراحی قالبهای کفشهای شیما و به روز رسانی ماشین آلات در طی این سالها موجب شد تا این کمپانی زمینهسازیهای خود را جهت تبدیل شدن به یک برند جهانی آغاز کند. سالها تخصص و سابقه درخشان اولین جزء اساسی ساختار برند شیما شناخته میشود. در سالهای 1391 و 1392 با ایجاد بخش بازاریابی مقدمات حرکت در تبدیل شیما به یک برند جهانی با طراحی کتابچه هویت این برند فراهم شد. همانند بسیاری از برندهای بزرگ جهان اکنون شیما مجهز به یکی از کاملترین کتابچههای هویت برند میباشد. روح کلی محصولات کارخانه شیما پوشش دادن جامعه عمومی و خریداران قشر وسیعی از مردم که بیش از 91 درصد افراد جامعه را پوشش میدهند میباشد.
فروشگاه شیماکفش در طبقه 1- مرکز خرید و سرگرمی سیتی استار قرار دارد.